Za udział w tygodniu kodowania otrzymaliśmy certyfikaty!
Tabliczka mnożenia i dzielenie z Ozobotami. Przy tym współpraca w grupie. I czy kod dla wszystkich Ozobotów jest taki sam?
Oto nasze plakaty o planetach Układu Słonecznego.
to święto nas wszystkich! Bo nie byłoby mnie bez Was - moich uczniów! Bardzo Wam dziękuję kochani uczniowie, za wszystkie serdeczności, którymi mnie obdarzyliście! Dziękuję Wam Rodzice - za zaufanie i współpracę! Kubek i certyfikat wycisnął mi łzy!
Z wielką przyjemnością nosiłam dzisiaj koszulkę przez Was zaprojektowaną!
Pamiętajcie! Jesteście dla mnie ważni.
Feliks, to pluszak, ulubieniec Zosi. Zosia mieszka w Niemczech. Pewnego razu, Feliks zagubił się na lotnisku. I tak zaczynają się jego przygody.
To kolejna książka, którą poznaliśmy na Przystanku Czytankowo. Dzisiaj książkę została wysłana już dalej - do Warszawy.
Miejsca, które odwiedził Feliks zaznaczaliśmy na mapie świata.
Ponieważ trwa Code Week, mapa z podróżami posłużyła do zakodowania trasy Feliksa.
Czy miłość jest potrzebna? Co by było gdyby miłości na świecie nie było? Takie trudne tematy podejmowaliśmy. Słuchaliśmy wierszy Księdza Jana Twardowskiego i zastanawialiśmy się co to znaczy kochać?
Wczoraj rozmawialiśmy o niepełnosprawności, oglądaliśmy obrazy malowane przez osoby bez rąk i nóg. Dzisiaj próbowaliśmy malować farbami ale trzymając pędzelek w ustach. To jest bardzo trudne.
Rozpoczął się właśnie EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA CODE WEEK.
Oczywiście włączamy się w akcję! Układaliśmy kwadraty z warunkami i programowaliśmy roboty z podziałem na grupy.
Nasz Franek jest specjalista od samolotów z papieru. Zgodnie oznajmili to moi uczniowie. Prezentował nam krok po kroku, jak zrobić najszybszy Frankolot:)
Franek zrobił animację poklatkową prezentującą jak zrobić taki szybki Frankolot.
Gra strategiczna z klockami bardzo nas wciągnęła.
A o co w niej chodzi?
Przed nami dwie wieże z 5 klocków. Losujemy, kto zaczyna rozgrywkę. W jednym ruchu możemy zabrać jeden klocek, dwa a nawet całą wieżę. Wygrywa ten, kto ostatni zabierze klocek.
Z okazji tego dnia dla wszystkich moich uczniów!
Dotarł do nas ozobot wygrany w konkursie! Nie mogliśmy rozpocząć dnia inaczej jak od zajęć z Ozobotem. Pierwsza akcja z Ozobotem to - matematyka - ozobot - na karteczka pisaliśmy działania (dodawanie, odejmowanie i mnożenie), następnie Ozobot wybierał z jakiej puli wybieramy działania. Pracowaliśmy w grupach.
Druga - to ortografia - Ozobot wybierał czy mamy zapisać wyraz z ch, h, rz, ż czy ó. Każdy był zaangażowany, ponieważ robocik wędrował z ręki do ręki:) i ten kto miał ozobota zapisywał wyraz.
Później układaliśmy zdania z wybranymi wyrazami.
Wystawę prac Krzysia można oglądać jeszcze do połowy października. Kto nie widział to proszę się śpieszyć. A dzisiaj do klasy trafiła przesyłka skierowana do Krzysia! Prosto z Olsztyna! Pani Jola Okuniewska z mężem podziwiali prace Krzysia na stronie facebookowej szkoły i postanowili sprawić Krzysiowi prezent! Pani Jola jest cudną osobą o czym przekonałam się po raz kolejny!
Zobaczcie!
Z tematyki lasu przeskoczyliśmy do grzybów. I takie piękne okazy pojawiły się w naszej klasie.
Tata Rozalki przeczytał nam fragment książki "Magiczne drzewo". Akurat świetnie wpisuje nam się w temat naszych zajęć. Jednym z zadań było napisanie opowiadania o magicznym drzewie:)
Na bieżąco korzystamy z możliwości wyszukiwania informacji. Sprawdzaliśmy drzewa liściaste, iglaste, krzewy oraz szukaliśmy jak obliczyć wiek drzewa. Później te informacje wykorzystywaliśmy w praktyce. Wyszliśmy z miarkami na boisko i do pobliskiego lasku. Okazało się, że brzoza na naszym boisku ma 34 lata, a całkiem nieduży dąb 14 lat.