29 września

Duża niespodzianka spotkała mnie dzisiaj! Wszystkie kartki i laurki przepiękne! A korona musiała być założona.

Wczoraj odczytywaliśmy temperaturę z termometrów. Dzisiaj nadal to ćwiczyliśmy. Najpierw na tablicy interaktywnej, później odkodowaliśmy zadania kodami QR i robiliśmy ćwiczenia na tabletach, a na koniec próbowaliśmy swoich sił w zeszytach.  

Dzisiaj Dzień Głośnego Czytania. Wysłuchaliśmy ostatniego opowiadania z książki o Straszliwym Karolku, które bardzo nam się podobało. Opowieści Karolkow sprawiają, że w naszej klasie słychać jak mucha leci, tak słuchamy!

Termometr - ćwiczenia

środa - 28 września

Wczoraj poznaliśmy wyrazy z lieterką h. Dzisiaj je utrwalaliśmy. Po odkodowaniu kodu pojawiły się wyrazy, które należało zilustrować i podpisać. W ten sposób utrwalanie nie było nudne.

Co wiemy o zwierzętach, a czego jeszcze nie wiemy? Poznaliśmy odpowiedzi na przeróżna pytania, np. Po co ślimak ma muszlę? Dlaczego żyrafa ma długą szyję? Czy kot ma świecące oczy? 

Graliśmy też w planszówkę Mowa zwierząt od printoteka.pl. Śmiechu było mnóstwo przy wydawaniu odgłosów MUUU,  KWA, GĘ, GĘ. Kto pierwszy ten wygrywa, kto ostatni ma najwięcej zabawy!


Wtorek - 27 września

Bardzo dużo aktywności, aż mózgi parowały! Pracowaliśmy pełną parą! Nasza Pani mówiła, że jest z nas bardzo dumna! Zaczęliśmy od podsumowania filmu "Niesforny Bram"

Film o "Niesfornym Bramie" bardzo nam się podobał. Rozmawialiśmy dzisiaj o zachowaniu chłopca i jego cechach. Czy wszystkich sytuacji można było uniknąć? Padały bardzo mądre odpowiedzi.

Później musieliśmy się bardzo skupić bo było o trudnych rzeczach - hałaśliwej literze h. Nauczyliśmy się wierszyka i już wiemy, że h lubi same głośne wyrazy hip, hura, harmider, hałasować, hałas. 

Datę zapisujemy zawsze przy temacie. Dzisiaj było o zapisie dat na 3 sposoby. Kolorowe kartoniki sprawiły, że lepiej nam się pracowało.

Na ostatniej lekcji chwila odprężenia - głośne czytanie w bibliotece. Słuchaliśmy historii Mai i Lassego "Tajemnica biblioteki", a po powrocie czas na doświadczenie z balonem.


"Niesforny Bram" wizyta w kinie Nowe Horyzonty

Byliśmy dzisiaj w kinie na filmie "Niesforny Bram". 

"Siedmioletni Bram jest bardzo podekscytowany tym, że zaczyna naukę w szkole. Myśli wiele o otaczającym go świecie, jest ciekawy wszystkiego i potrafi zadać sto pytań na minutę. Okazuje się jednak, że nowy nauczyciel ma zupełnie inny pomysł na naukę pierwszaków niż chłopiec. Czy Bram i jego wychowawca pokonają trudności i znajdą wspólny język? "Niesforny Bram" to film szczególny ze względu na ciekawie zarysowaną relację między światem dorosłych i dzieci, a także konstrukcję filmowej opowieści. Bram jest wyjątkowo ciekawskim chłopcem. Nie może usiedzieć w miejscu i ma głowę pełną pytań i pomysłów. Jego zachowanie nie stanowiło do tej pory problemu, ale sytuacja zmienia się od dnia, w którym chłopiec zaczyna naukę w szkole. Początkowo podekscytowany tym, że będzie to miejsce, gdzie dostanie odpowiedź na wszystkie nurtujące go pytania, z czasem zaczyna mieć problem z rutyną i zasadami panującymi w klasie. Jego wychowawca po wielokrotnym zwracaniu mu uwagi zaczyna tracić cierpliwość. Tak zaczyna się seria zabawnych nieporozumień między Bramem i nauczycielem, jednak dzięki zaangażowaniu i pomysłowości ich obu, a także rodziców chłopca pojawi się szansa na porozumienie i uczynienie ze szkoły miejsca, w którym Bram będzie się czuł szczęśliwy."

 

Bardzo jestem ciekawa naszej jutrzejszej rozmowy na temat filmu:)


23 września - witamy Panią Jesień

Klasowy kalendarz urodzin

22 września - czwartek

Wczoraj było o zwrotach grzecznościowych i cechach dobrego kolegi. Dzisiaj zaczęliśmy od opisywania naszych przyjaciół.

Dużo zaplanowanej aktywności więc musieliśmy się mocno skupić. Po opisie kolegi układaliśmy puzzle. Ale nie takie zwyczajne, tylko ze śmiesznymi zdaniami. Musieliśmy uważać aby odpowiednio dobrać szyk zdania, wielka litera na początku i kropka na końcu zdania. Jak już zdaniowe puzzle ułożyliśmy należało je przepisać. Czasami jeszcze nieuważnie przepisujemy, pojawiają się błędy. To ćwiczenie miało nam pomagać zachować czujność przy przepisywaniu.

Teraz przyszedł czas na matematykę. Ostatnio poznaliśmy określenia składnik, suma, odjemna, odjemnik, różnica. Dzisiaj przy wykorzystaniu kostek do gry (zarówno standardowych, piankowych oraz na tablecie) wykonywaliśmy działania z przemienności dodawania i obliczania różnicy. Już wiemy, że bez względu na kolejność składników, suma pozostaje taka sama. Przy zapisywaniu różnicy należało pamiętać, że odjemna ma być większa od odjemnika

Zadanie tak nam się spodobało, że kiedy Pani ogłosiła koniec, nie chcieliśmy oddać zeszytów.

Aplikacja kostki 2D na tabletach jest rewelacyjna. Możemy ustawiać dowolną liczbę kości i ilość oczek. Nie zawsze mamy taka możliwość ze standarowymi kostkami.

Ostatnie zajęcia to praca z mapą i planem. Najpierw wyszukiwaliśmy Chrząstawę na Google Maps. Bez problemu sobie z tym poradziliśmy. Pani powiedziała nam jak będzie wyglądała nasza trasa, a my śledziliśmy na mapie. Później otrzymaliśmy plan najbliższej okolicy, przeczytaliśmy zadania i ruszyliśmy. 

Zaznaczaliśmy trasę naszej wycieczki i odczytywaliśmy nazwy ulic. Najwięcej problemów pojawiło się  z ostatnim odcinkiem. 

Nie wszyscy potrafili się zachować podczas takiego wyjścia, dlatego następnym razem będziemy musieli się nad tym mocno zastanowić. 

Download
mapa do pobrania
mapa.jpg
JPG Image 120.0 KB

Nasz nowy zegar

20 września - wtorek     doświadczenie kulinarne

Jedną z Waszych propozycji aktywności na zajęciach, były zajęcia kulinarne. 

Postanowiłam połączyć te zajęcia z doświadczeniami, które tak uwielbiacie:)

Do końca nie wiedzieliście, co wyjdzie z doświadczenia, okazało się bardzo smaczne! Dwa chlebki zniknęły w mig!

Jeżeli dzisiaj śniadaniówka wróciła pełna, to przez te zjedzone kromale z masełkiem:)

 

Opis doświadczenia TUTAJ.

Super ćwiczyliście dzisiaj na zajęciach w sali gimnastycznej. Mam nadzieję, że w czwartek, każdy będzie pamiętał o stroju.

Pola opowiadała nam o swojej wycieczce, otrzymaliście też spóźnione awatarki.

Trenuje w domku odczytywanie godzin w systemie 24-godzinnym. W zeszytach macie pomocny zegar. I nie zapomnijcie o zadaniu domowym.


16 września

U nas dzisiaj zmagania z matematyką i tańczące rodzynki, czyli doświadczenie.

The Dot Day 2016

Dzień Kropki 2016 on PhotoPeach

Dzień Kropki to Międzynarodowe Święto odkrywania talentów, kreatywności i pomysłowości.

Zaczęliśmy, podobnie jak rok temu od filmu o Vashti. Mimo tego, że go znamy oglądaliśmy w skupieniu. 

Myśleliśmy nad swoimi zaletami, talentami. Rysowaliśmy je w kropce. Następnie nasze talenty zaczęły żyć, za pomocą aplikacji Quiver.

Nasi rodzice na zebraniu też mieli zadanie do wykonania. Narysować nasz portret i wypisać nasze talenty, zalety.

Dzisiejsze odszukiwanie swoich portretów było bardzo emocjonujące.

 

Czas na grę matematyczno-logiczną. Gra nosi nazwę Połącz je! Świetnie się przy niej bawiliśmy.

Wykorzystaliśmy też kropkowe nuty stworzone przez panią Olę Schoen Kamińską. Potrzebne nam były do aplikacji Ksylofon. To nasze pierwsze spotkanie z instrumentami muzycznymi w aplikacji. Udało nam się odkryć, jaka piosenka jest zapisana kolorowymi kropkami. Jeszcze trochę poćwiczymy i może uda nam się zagrać idealnie:)

Przed nasza klasą pojawiła się fotobudka! Stąd nasze cudowne kropkowe zdjęcia.

KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO GALERII.

Na zakończenie dnia każdy z nas otrzymał certyfikat udziału w kropkowym dniu!


15 września - Zajęcia laboratoryjne - WULKAN


Kropkowe koszulki


Przygotowania do Dnia Kropki trwają

Robimy ramkę na zdjęcia i akcesoria do zdjęć. Było też doświadczenie, ale efekt nie taki, jaki chcieliśmy. Trzeba będzie powtórzyć!.


Zajęcia sportowe

Dzisiejsze zdjęcia wykonał Krzyś. Nawet, kiedy nie ćwiczymy nie odpoczywamy:)


O bezpieczeństwie w sieci i LEGOwe historie

Co można w internecie, a czego nie można? Jakie niebezpieczeństwa czekają na nas w sieci? O tym dzisiaj były zajęcia komputerowe. Bardzo pomocna była strona www.necio.pl do której warto wracać i zaglądać.

Śledziliśmy też wydarzenia na naszej stronie i omawialiśmy ostatnie prace.

Po zajęciach komputerowych, zajęcia tabletowe, na które czekaliśmy już od piątku. Opis zajęć tutaj.

9 września - kodujemy drogę na macie

Na rozgrzewkę układanie działań z otrzymanych liczb. Pięknie sobie z tym zadaniem niektórzy poradzili. Niestety nie wszyscy pilnie pracują na lekcji. 

Tematem głównym zajęć było bezpieczeństwo. Na macie uczniowie układali znaki, drogę świetnie posługując się współrzędnymi. Należało doprowadzić Służby ratownicze do ich posterunków. Utrwalaliśmy przy tym numery alarmowe oraz kierunki. Dla powtórzenia działań na macie, każdy otrzymał kartkę z kratownicą i rozrysowywał swoją drogę pojazdów do posterunków. To taki mały początek kodowania.

Tego dnia mieliśmy też pierwsze zajęcia tabletowe. Opis zajęć i efekty TUTAJ.

8 września - krajobrazy Polski

Układając puzzle, dowiedzieliśmy się o czym będziemy dzisiaj się uczyć. Każda grupa miała inny obrazek: morze, góry, jezioro, plażę, las.. Poznaliśmy co oznaczają kolory na mapie i śledziliśmy trasę wakacyjną Michała w ćwiczeniach. Wiemy, gdzie północ i południe, a jak w "prawej łapie wschód na mapie", to w lewej musi być zachód.

Dla utrwalenia kolorów na mapie będziemy tworzyć mapę Polski z nakrętek. Dlatego zbieramy nakrętki w kolorze zielonym, czerwonym i pomarańczowym albo żółtym!

Utrwalamy kalendarz bo niedługo pierwsze wyzwanie! Znajomość miesięcy!

 

O krajobrazach Polski możecie pouczyć się ze Zgrzyciakami!


7 września - środa

Dzisiaj podczas zajęć towarzyszyła nam mata. 

Taka matę (tzn. o niebo lepszą) mają Mistrzowie Kodowania. Nasza wykonana z ceraty, też nam służy:)

Utrwalaliśmy na niej podział wyrazów na litery, głoski, sylaby, samogłoski i spółgłoski.  Dzielnie pracowaliśmy z naszymi nowymi ćwiczeniami. Dzisiaj rozpoczęliśmy matematykę. Po wypełnieniu Przypomnijaki, graliśmy w "Kto pierwszy do 100", układaliśmy magiczny kwadrat a na koniec SUDOKU!


6 wrzesnia - wtorek

Wtorek jest bardzo długim naszym wspólnym dniem. Zaczynamy od wf-u, a później mamy jeszcze 4 godziny zajęć. Dzisiaj ćwiczyliśmy z torami przeszkód - całkiem sprawnie nam poszło.

Na lekcjach wróciliśmy do wakacyjnych wspomnień. Niektórzy przynieśli swoje skarby. 

Czas na poważną naukę:)

Dostaliśmy nowe ćwiczenia i rozpoczęliśmy z nimi pracę. Czytaliśmy teksty o wakacjach i robiliśmy zadania. Niektórzy ciężko pracowali nad efektem końcowym. 

Powtarzaliśmy też alfabet. Trudne zadanie było przed nami, wypisać wszystkich uczniów w kolejności alfabetycznej. Rączka się zmęczyła nie jednemu  z nas, ale wytrwali zapisali wszystkich. Później przeprowadzaliśmy ankietę, co lubią robić poszczególne osoby w wolnym czasie.

Po ciężkiej pracy przyszedł czas na trochę odpoczynku. 

Przeprowadziliśmy doświadczenie z kolorowymi cukierkami i wodą. Najpierw układaliśmy cukierki według rytmu, a następnie obserwowaliśmy jak cukierki "puszczają" barwniki i łączą się kolory. 

Na koniec dnia Ania poczęstowała nas urodzinowymi cukierkami.

Dzisiaj każdy otrzymał małego awatarka za pierwszy poziom w ClassDojo:)


5 września - poniedziałek

Dzień rozpoczęliśmy od zajęć sportowych na dworze. Pogoda dopisuje więc trzeba to wykorzystać. Bardzo stęskniliśmy się za sobą przez te dwa miesiące - z radością spędzaliśmy czas na placu zabaw. 

Po aktywnym wf-ie czas na pożywne śniadanie. Umówiliśmy się, że będzie wspólnie jeść śniadanka - oczywiście tylko zdrowe! Pyszne warzywka i owoce. Pijemy też tylko zdrową wodę!

Przyszedł czas na opowieści wakacyjne. Niemal każdy chciał usiąść na naszym fotelu - mam głos - i opowiedzieć o swoich wakacjach, zaprezentować wakacyjniki i pokazać wakacyjne skarby.

W przerwach tańczyliśmy z GoNoodle, nasz potworek przeszedł kolejną zmianę!

Wakacyjne wspomnienia umieściliśmy na specjalnych okularach!


2 września

Idziemy pełną parą po nową wiedzę! 

Na początku usłyszeliśmy od Pani czym będziemy się dzisiaj zajmować. Naszym celem było ustalenie reguł panujących w klasie oraz omówienie Class Dojo. Pierwsze punkty już poleciały do awatarkowych uczniów. 

Pani wyłożyła przed nami matę, szachownicę. Zastanawialiśmy się co to takiego i do czego może nam służyć. Ale za chwilę wszystko już stało się jasne. Kiedy ułożyliśmy cyfry w rzędach i literki w pionie, bez problemu ustaliliśmy położenie kwadracika na macie. 

 

Teraz czekało zadanie. Każdy uczeń otrzymał karteczkę z zapisaną współrzędną innym kolorem. Musieliśmy dobrać kolor kwadracika i położyć go w zapisanym miejscu. Już po chwili udało nam się odkodować napis - 2b. Teraz przyszedł czas na ustalenie naszych reguł. 

Wydruki ze strony www.printoteka.pl

Bardzo domagaliśmy się pisania (no, prawie wszyscy). Wypełniliśmy kolorowe karty ze wszystkimi informacjami o nas:) Teraz zdobią naszą tablicę. Należało też zapisać kilka zdań w zeszycie. Niektórych wakacje mocno rozleniwiły i wcale tak łatwo z tym pisaniem nie było. 

Do skrzyneczki wpadają już pierwsze listy:)

Na koniec dnia przyszedł czas na małe doświadczenie. Pani przyniosła banana, a kiedy go obrała, okazało się, że jest pokrojony?! Jak to możliwe? Dowiemy się w poniedziałek. A może ktoś wpadnie na rozwiązanie przez weekend?

Na koniec dnia Igorek poczęstował nas cuksami, to było bardzo, bardzo miłe!

I jeszcze podsumowanie dzisiejszego dnia.

Kciuk w górę czy kciuk w dół?

Zobaczcie sami:)

W poniedziałek będzie o wakacjach. Przynosimy wakacyjniki, wakacyjne skarby i wspomnienia. 



1 września

Nadszedł ten wyczekiwany długo dzień!  Pierwszy Dzień Roku Szkolnego! Bardzo miło było mi Was wszystkich zobaczyć po dwumiesięcznej przerwie. 

Rozpoczynamy rok pełen naszych wspólnych przygód! 

Bardzo dziękuję rodzicom za nadesłane zdjęcia:)


U Zgrzyciaków zamieszanie...

Pojawił się kolejny potwór, który sieje zamieszanie. Pomóż Julce i Kubie uporać się z problemem.